Leasing-ul meu

Etapele derularii contractului de leasing

etapele derulariiAlegerea bunului

Functie de necesitatile tale, poti decide atat asupra caracteristicilor bunului cat si asupra furnizorului. Toate detaliile legate de natura bunului (pret, caracteristici tehnice, detalii privind livrarea, conditii de instalare si punere in functiune, in cazul echipamentelor) vor fi negociate de utilizator direct cu furnizorul ales.

Obtinerea ofertei preliminare

Capital LEASING intocmeste oferta preliminara finantarii in baza preturilor negociate si agreate de client cu furnizorul. Oferta contine avansul, rata de leasing, asigurarea etc. Analiza financiara se fundamenteaza in baza documentelor financiare si juridice transmise de client si solicitate de Capital LEASING.

Oferta finala poate suferi modificari in functie de clasa de performanta financiara in care se va incadra compania.

Analiza si aprobarea solicitarii de leasing

Analiza dosarului de leasing se realizeaza intr-un interval de timp de maxim 48 ore de la depunerea tuturor documentelor solicitate. Intervalul de 48 ore poate fi  depasit doar in cazuri exceptionale sau in conditiile in care solicitarea de finantare face referire la un proiect de anvergura si este necesara obtinerea de la solicitant a unor informatii suplimentare.

Semnarea contractului de vanzare – cumparare

In cazul aprobarii finantarii, se va semna un contract de vanzare – cumparare intre cele trei parti implicate: Cumparator, Utilizator si Vanzator. Acest document va reglementa toate aspectele legate de bunul ce urmeaza a fi finantat, garantia acestuia, conditii de livrare, valori si termene de plata, etc.

Semnarea contractului de leasing

Capital LEASING va intocmi contractul de leasing impreuna cu anexele acestuia, in conditiile negociate cu Utilizatorul, dar care contin si clauze specifice politicii companiei noastre privitoare la modalitatea de plata a ratelor de leasing, a asigurarilor bunurilor achizitionate. Contractul impreuna cu anexele acestuia vor fi semnate de toate partile implicate.

Asigurarea bunului

Bunul ce face obiectul contractului de leasing va fi asigurat Capital LEASING, pe toata perioada de derulare a contractului de leasing, la o societate de asigurare agreata de banca finantatoare, cu acordul Utilizatorului. Toate platile legate de asigurarea bunului sunt in sarcina Utilizatorului.

Livrarea bunului

Livrarea bunului se face in conformitate cu conditiile agreate in Contractul de vanzare – cumparare.

Derularea contractului de leasing

Pe toata perioada contractului de leasing echipa Capital LEASING va oferi consultanta si asistenta privind:

  • aspecte de logistica: impozite, inmatriculare auto, taxa poluare;
  • urmarirea ratelor de leasing;
  • calculatii inchidere/novatie contract;
  • intocmirea dosarelor de dauna;
  • intocmirea formalitatilor necesare pentru deplasarea in afara teritoriului Romaniei – procura, carte verde etc;
  • urmarirea ratelor de asigurare;
  • clarificari diverse.

Relatii clienti

canstockphoto11147623Actualizare date clienti

Pentru ca relatia noastra contractuala sa functioneze bine este recomandat ca de fiecare data cand intervin modificari ale datelor dumneavoastra sa ne comunicati in scris orice modificare legat de sediu social, adresa de livrare corespondenta, adresa e-mail, persoana contact, nr de telefon.
Aveti obligatia de a ne comunica orice modificare  a actului constitutiv, denumirii societatii, formei juridice, cod fiscal, reprezentanti legali sau administrator in termen de 7 zile de la inregistrarea modificarilor la Registrul Comertului.
Orice modificare a destinatiei de utilizare a bunului finantat va fi anuntata in scris  catre departamentul Relatii clienti.

Facturi, plati, notificari

Facturile de rata se emit lunar si vor fi achitate pana la data scadenta, daca nu s-a agreat altfel prin contractul de leasing in vigoare.
Facturile vor fi transmise conform solicitarii dumneavoastra prin e-mail, fax, curier, dar si prin notificare sms pe telefonul mobil continand datele principale ale acestora.
Plata sumelor datorate de utilizator se poate efectua prin transfer bancar in conturile specificate pe factura sau prin orice alt mijloc de plata legal (bilet la ordin, fila CEC)
In cazul depasirii termului de plata agreat, Capital LEASING poate opta pentru transmiterea unor notificari de plata  in format electronic (e-mail, sms, fax), sau prin curier la adresa sediului social sau la alta adresa indicata de dumneavoastra pentru corespondenta.

Pentru orice alte detalii legate de facturare, plati, notificari, modificarea datelor de contact etc., va rugam sa va adresati departamentului Relatii clienti.

Inchidere anticipata

Plata anticipata, totala sau partiala, dar nu mai devreme de 12 luni de la data semnarii contractului de leasing, este posibila numai cu acordul scris al Capital LEASING in urma solicitarii scrise de catre dumneavoastra. Adresa scrisa trebuie sa fie semnata si stampilata de reprezentantul legal si transmisa spre aprobare.

Logistica

logisticaDocumentele autovehiculului

Daca documentele sau nr. de inmatriculare ale autovehiculului sunt distruse, pierdute, sau furate, va rugam sa ne transmiteti in termen de 24 h o cerere prin care sa solicitati emiterea unui duplicat, impreuna cu o declaratie pe propria raspundere a persoanei responsabile si o copie a CI\BI.
Va rugam sa va prezentati la postul de Politie pe raza caruia s-a intamplat evenimentul sa declarati furtul placutei/placutelor sau  a documentelor.
In urma declararii furtului, veti intra în posesia unei dovezi/adeverinte valabile pentru o perioada de 30 de zile.

Taxa de Drum – Rovigneta

Obligatia achitarii Taxei de Drum revine utilizatorului. Documentul care trebuie prezentat in vederea eliberarii vignetei este certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate.
Rovigneta poate fi achizitionata de la oficiile apartinand Posta Romana, statii de distributie a carburantilor, subunitatile apartinand CNADNR.

Inspectia Tehnica Periodica -ITP

Inspectia Tehnica Periodica se va efectua la una din statiile service autorizate R.A.R. din localitatea dumneavoastra. Termenul pentru efectuarea Inspectiei Tehnice Periodice se afla trecut pe certificatul de inmatriculare pe ultima pagina. Pentru efectuarea ITP-ului veti avea nevoie de o copie stampilata “conform cu originalul” a cartii de identitate.

Modificarea caracterisiticilor tehnice ale autovehiculului

Va rugam sa solicitati in scris, in atentia departamentului Logistica, acordul Capital LEASING privind modificarile dorite in vederea aprobarii.
Pentru  modificarea caracteristicilor tehnice ale autovehiculului trebuie sa urmati etapele de mai jos:

  • obtineti o programare la RAR din localitatea dumneavoastra unde va veti prezenta in vederea efectuarii omologarii;
  • solicitati in scris eliberarea unei imputerniciri si a cartii de identitate a autovehiculului in original de la Capital LEASING;
  • ulterior veti trimite pe adresa societatii noastre cartea de identitate (original) si certificatul de inmatriculare (original) pentru a trece modificarile aferente in acesta;
  • Capital LEASING va schimba certificatul de inmatriculare in conformitate cu cartea de identitate.

Neomologarea ansamblului auto atrage dupa sine amenzi in conformitate cu reglementarile in vigoare!

Revizie tehnica

Retineti ca reviziile si intretinerea autovehiculului sunt in grija dumneavoastra  conform carnetului de intretinere.

Asigurari

Foto_1_Capital_FleetIn cazul in care veti fi implicat intr-un eveniment si autovehiculul dumneavoastra va fi avariat, va trebui sa parcurgeti urmatorii pasi:

  • sa luati masuri pentru limitarea pagubelor, paza autovehiculului sau a partilor componente ramase;
  • daca vinovat de producerea accidentului este conducatorul auto al unui alt autovehicul, trebuie sa ii solicitati acestuia o copie a politei RCA emisa pentru autovehiculul respectiv si valabila la momentul producerii evenimentului, o copie a permisului de conducere, a cartii de identitate si a talonului autovehicului;
  • in situatia in care autovehiculul se repara pe RCA-ul persoanei vinovate de producerea accidentului, este recomandabil sa se prezinte la Asigurator ambii conducatori auto, atat cel vinovat de accident cat si cel pagubit, fiind  indicat sa faceti poze ambelor autovehicule, la locul producerii accidentului;
  • in situatia in care stabiliti vinovatia de comun acord cu cel implicat în eveniment, sa completati impreuna cu acesta formularul de Constatare Amiabila de Accident;
  • in situatia in care nu aveti la indemana acest formular il puteti solicita la orice sucursala a oricarui asigurator autorizat sa emita polite RCA;
  • daca in  producerea evenimentului sunt implicate 3 sau mai multe autoturisme, sau evenimetul se soldeaza cu vatamari corporale trebuie sa va adresati Politiei Romane pentru eliberarea autorizatiei de reparatie sau a procesului verbal de constatare a evenimentului produs;
  • daca vinovat de producerea accidentului este un autor necunoscut, va trebui sa va adresati Sectiei de Politie de pe raza caruia s-a produs evenimentul pentru a va elibera dovada necesara completarii dosarului de dauna, reparatia urmand a se efectua direct pe polita CASCO.

In situatia de furt total sau partial

Trebuie sa mergeti la Sectia de Politie in raza careia s-a produs evenimentul in termen de 24h de la constatarea producerii acestuia. Politia Romana  o sa va elibereze in termen de 30 de zile in cazul furtului partial, respectiv 60 de zile in cazul furtului total o  adresa privind reclamarea furtului.

Evenimentele trebuie anuntate la:

  • Capital LEASING  – in termen de 24h de la producerea evenimentului pentru a obtine copia politei casco in cazul în care aceasta nu se afla deja la dumneavoastra si o imputernicire de reprezentare din partea Capital LEASING pentru deschiderea dosarului de dauna.
  • Societatea de Asigurari – pentru efectuarea constatarii si deschiderea dosarului de dauna (in termen de 24h de la producerea evenimentului).

Pentru efectuarea constatarii trebuie sa prezentati societatii de asigurari urmatoarele documente:

  • copia politei casco sau a politei RCA a celui vinovat de producerea accidentului;
  • talonul autovehiculului cu ITP-ul valabil la data producerii evenimentului;
  • imputernicire eliberata de Capital LEASING;
  • copia permisului de conducere al persoanei care a condus autovehiculul;
  • copia cartii de identitate a persoanei care a condus autovehiculul;
  • documentele eliberate de Politie sau formularul de Constatare Amiabila de accident;
  • alte documente care dovedesc cheltuielile suplimentare facute in caz de accident, (cheltuielile facute pentru transportul autovehiculului de la locul accidentului la cea mai apropiata unitate service).

canstockphoto4671679Efectuarea reparatiei

Efectuarea reparatiilor este recomandat sa se faca  in cadrul unui service agreat de catre Asigurator, care are conventie de decontare directa cu asiguratorul.
Dupa reparatie, autovehiculul se poate ridica din unitatea service dupa ce societatea de asigurari transmite acceptul de plata service-ului (in cazul in care masina a fost reparata intr-un service cu decontare directa).
In cazul in care alegeti sa va reparati autovehiculul intr-un service care nu are decontare directa cu Asiguratorul veti putea ridica autovehiculul dupa ce dumneavoastra ati achitat contravaloarea reparatiei sau dupa ce Asiguratorul a efectuat  plata reparatiei catre service (in termen de 15 zile de la depunerea ultimului act la dosarul de dauna). In acest caz trebuie sa depuneti la dosar factura emisa de service, cererea de despagubire semnata, stampilata de catre Capital LEASING si completata cu suma facturii emise, contul service-ului sau al dumneavoastra, in cazul in care ati achitat contravaloarea reparatiei, dovada platii facturii.

Dosarul de dauna

Trebuie completat cu urmatoarele documente:

  • cererea de despagubire de la societatea de asigurari – semnata de Capital LEASING;
  • pentru furturi auto adeverinta de la Politie privind reclamarea furtului in original, (dupa 30 de zile in cazul furtului partial, respectiv 60 de zile in cazul furtului total se va elibera o  alta adresa prin care se confirma ca autovehiculul sau elementele furate nu au fost gasite);
  • alte documente solicitate de Asigurator.

In cazul in care Asiguratorul declara autovehiculul „dauna totala”, aceasta rezolutie este comunicata de catre Asigurator direct catre Capital LEASING.
In perioada cuprinsa intre momentul producerii evenimentului si finalizarea dosarului de dauna, dumneavoastra aveti obligatia de a achita ratele de leasing conform graficului de rambusare. In momentul in care Asiguratorul va achita despagubirea,  nu se vor mai emite facturi si deconturi.

Important!

In caz de furt al autovehiculului, trebuie sa depuneti la Asigurator certificatul de inmatriculare sau autorizatia de circulatie in original, toate randurile de chei si telecomenzi aferente precum si cartea de identitate a autovehiculului in original.

Neindeplinirea acestor conditii duce la respingerea si excluderea de la plata a dosarului de dauna.

Pierderea politei de asigurare de raspundere civila auto

Dupa constatarea pierderii politei RCA, va rugam sa transmiteti catre departamentul de asigurari o solicitare de eliberare a unui duplicat. Solicitarea trebuie sa cuprinda seria de identificare a autovehiculului care face obiectul politei RCA si modalitatea prin care doriti sa va fie transmis duplicatul.

Pentru orice detalii cu privire la asigurarile bunurilor contractuale, dosare de dauna sau procuri de iesire din tara, va rugam sa contactati Departamentul Asigurari.

Calatoria in afara tarii

canstockphoto7391225Daca doriti sa calatoriti in afara tarii cu autovehiculul finantat de Capital LEASING va trebui sa solicitati o procura de iesire din tara. Procura se va elibera in baza unei solicitari din partea dumneavoastra care trebuie transmisa cu cel puţin 5 zile lucratoare anterior datei la care doriti sa parasiti teritoriul Romaniei cu specificarea: numelui persoanei imputernicite, datele de identificare ale autovehiculului, destinatia, perioada deplasarii, prezentarea unei copii dupa pasaportul/cartea de identitate a persoanei imputernicite, si sa fie semnata si stampilata de catre administratorul societatii.

Eliberarea procurii se face doar daca autovehiculul este asigurat de raspundere civila externa, incheiata la acelasi asigurator la care aveti asigurat autovehiculul impotriva riscului de avarii. In cazul in care polita de raspundere civila este intocmita la o alta societate de asigurari, se va emite un supliment pentru avarii si furt extern, plata primei de asigurare suplimentare ramanand in sarcina dumneavoastra.

Daca doriti sa faceti modificari autovehiculului

Va rugam sa solicitati in scris printr-o adresa trimisa in original, in atentia departamentului Logistica, acordul Capital LEASING privind modificarile dorite in vederea aprobarii. Aparatele, echipamentele, dotarile suplimentare nu sunt acoperite de polita de asigurare. Pentru asigurarea acestora este necesar sa ne trimiteti factura de achizitie si de montare/modificare!

Pe baza acestor acte si a inspectiei de risc (poze) efectuata de catre Departamentul Asigurari se va emite un supliment de asigurare pe baza caruia vor fi asigurate echipamentele suplimentare in cazul avariei/furtului total sau partial, acesta fiind achitat de catre utilizator.